Till innehåll på sidan

Avdelningen för verksamhetsstöd

Avdelningens uppgift är att organisera, driva och utveckla expertområdena; planering och uppföljning, it, informationshantering, HR, ekonomi, intern service och lokalförsörjning, verksamhetsskydd, verksamhetsutveckling och upphandling.

Organisation

Avdelningen är indelad i tio enheter. Avdelningen leds av en avdelningschef.

Kontakt

Jonas Norén, Chef avdelningen för verksamhetsstöd

Avdelningens uppgifter

Avdelningens uppgift är att organisera, driva och utveckla de administrativa expertområdena; planering och uppföljning, it, informationshantering, HR, ekonomi, intern service och lokalförsörjning, verksamhetsskydd, verksamhetsutveckling och upphandling. I detta ingår teknik, processer, metoder, rutiner, system och verktyg, strategier och inriktningar samt uppföljning av tillämpningen.

Enheter

  • Planerings- och uppföljningsenheten (VS-PU)
  • Ekonomienheten (VS-EK)
  • HR-enheten (VS-HR)
  • Informationshanteringsenheten (VS-IH)
  • Enheten för it-infrastruktur och it-säkerhet (VS-IS)
  • Enheten för digital arbetsplats (VS-DA)
  • Lokal- och serviceenheten (VS-LS)
  • Verksamhetsskyddsenheten (VS-SK)
  • Enheten för digitalisering och utveckling (VS-DU)
  • Upphandlingsenheten (VS-UH)
Till toppen av sidan