Till innehåll på sidan

Inloggningsportalen

För att komma åt vissa av MSB:s webbaserade tjänster behöver du ett konto. Via Inloggningsportalen kan du registrera nytt konto, logga in samt återställa ditt lösenord.

Öppna verktyget - Inloggningsportalen

Detaljer

Målgrupp

  • Externa användare för vissa av MSB:s webbaserade system

Denna sida ersätter Min sida för flera tjänster. Ditt tidigare konto kommer att fungera även via den nya inloggningen, men du behöver återställa ditt lösenord första gången. 

Varje gång du loggar in kommer du att få en engångskod till den e-postadress du angett. 

Använd Inloggningsportalen till följande tjänster:

  • 90 sekunder Play
  • ADRUTB
  • Frida
  • MyPages Field Staff
  • Olycksrapportering enligt LBE, LSO och LFG
  • Rapportera skogsbrandsflyg
  • Samarbetsytor i SharePoint
  • Sefari
  • Säkerhetsrådgivarregistret

Inloggningsportalen

Så här behandlar vi dina personuppgifter

Be­hö­rig­he­t och support under re­spek­ti­ve tjänst

När du har loggat in ser du de webbaserade tjänster som ditt konto har tillgång till hos MSB och kan enkelt ta dig vidare direkt till respektive tjänst. Information om hur du får behörighet till en tjänst finns under respektive sida.  

Om du behöver support, kontakta i första hand supporten för den tjänst du ska använda. 

90 sekunder Play

ADRUTB 

Frida 

MyPages - Field Staff

Olycksrapportering enligt LSE, LSO och LBE

Rapportera skogsbrandflyg 

Samarbetsytor Sefari 

Säkerhetsrådgivarregistret

Vanliga frågor och svar om inloggningsportalen

  • Hur registrerar jag mig som en ny användare?

    För att komma åt något av våra tjänster behöver först skapa ett konto och beställa behörighet till utvalda tjänster. För att kunna skapa konto och logga in behöver du tillgång till den e-postadress du registrerar. 

    Till den angivna e-postadressen kommer du vid varje inloggning få en engångskod som behövs för att logga in. 

  • Hur återställer jag mitt lösenord?

    För att återställa ditt lösenord går du först in på Inloggningsportalen. 

    Till Inloggningsportalen

    Därefter väljer du Återställ lösenord. Fyll i din e-postadress som du tidigare angivit i Inloggningsportalen eller för Mina sidor. Då skickas en engångskod till den mejladressen. 

    Skriv in engångskoden och välj ett nytt lösenord. 

    Därefter kommer du tillbaka till inloggningsläget. Skriv din e-postadress och ditt nya lösenord. Observera att en engångskod skickas vid varje inloggning. 

  • Hur ser jag vilka tjänster jag har behörighet till?

    När du loggat in via "Logga in" så ser du vilka system du har behörighet till. Om du nyss blivit tilldelad behörighet så kan det ta en stund innan den nya tjänsten visas. Om du saknar ett system kan det bero på att du har filtrering inställd. Klicka då på tratt-symbolen längst ner på sidan för att ändra eller ta bort filtreringen.  

  • Varför får jag ingen engångskod?

    Om du inte får någon engångskod när du registrerar ett nytt konto, kan det bero på att du redan har ett. Testa att återställa ditt lösenord. 

  • Jag kommer inte längre åt min registrerade mejladress

    Om du inte längre kommer åt den e-mailadress du tidigare registrerat, om du till exempel bytt arbetsplats, behöver du skapa ett nytt konto och åter begära behörighet till respektive tjänst.

    Logga in

     

  • Varför finns inte mitt konto?

    Om du inte loggat in på mer än ett år så kommer vi ta bort ditt konto och behörigheter. Dels som en säkerhetsåtgärd, men även för att inte spara på dina personuppgifter när vi inte längre behöver dem. Om du fortsatt önskar tillgång till någon tjänst ber vi dig att skapa ett nytt konto.

    Skapa nytt konto

  • Jag får tekniskt fel

    Om du inte kan återställa lösenord eller inte kommer åt de tjänster du vet med dig att du har behörighet till det system du försökte logga in i kan det bero på temporärt tekniskt fel. Vi ber dig försöka igen om en stund. Kvarstår problemet ber vi dig kontakta supporten för den tjänst du försöker nå.

  • Jag kommer inte åt den tjänst jag vill

    När du loggat in via Inloggningsportalen så ser du vilka system du har behörighet till. Om du saknar ett system kan det bero på att du har filtrering inställd. Klicka då på tratt-symbolen längst ner på sidan för att ändra eller ta bort filtreringen.

    Om du nyligen blivit tilldelad behörigheter och har problem att nå en tjänst ber vi dig försöka igen om en stund. Det kan ta lite olika tid för bakomliggande tjänster att uppdateras rättigheterna.

     

Till toppen av sidan