Kontakta oss om WIS
WIS-support
WIS-support hanterar de flesta ärenden som gäller WIS. Hit vänder du dig om du exempelvis har frågor kring:
- inloggning
- tekniska problem med WIS
- har förbättringsförslag
- har frågor om utbildning, att bli ny aktör, eller andra frågor som rör ditt eller din organisations WIS-användande.
Rakel kundstöd
Rakels kunder får löpande driftinformation om Rakelsystemet via WIS. För frågor kring den information som läggs ut i WIS angående störningar eller planerade arbeten i Rakelnätet är det Rakel kundstöd som kan hjälpa till.
Rakel kundstöd tar emot beställningar och felanmälningar, aktiverar och avaktiverar Rakelterminaler och besvarar frågor.
MSB:s Tjänsteman i beredskap
MSB:s roll som nationell aktör i WIS hanteras av funktionen Tjänsteman i beredskap (TiB). TiB är myndighetens operativa kontaktpunkt för andra myndigheter och aktörer inom krisberedskapsområdet. TiB hanterar frågor som rör den information som MSB publicerar i WIS i samband med samhällsstörningar eller annan samverkan.